Vjághra pránájáma /kočka/

Toto cvičení je skvělé pro nácvik plného jógového dechu. Vjághra pránájáma nám udržuje pružnou páteř. Jednotlivé úseky páteře souvisí s jednotlivými částečnými dechy, proto je důležité mít páteř pružnou.

Přejdeme do vzporu klečmo. Stehna a paže jsou kolmé k zemi. Páteř je rovná. Nohy mírně od sebe. Prsty na rukou mírně roztáhneme.

S nádechem se prohýbáme v bederní oblasti páteře. Jak nádech pokračuje do střední oblasti, prohýbáme hrudní oblast páteře a na konci nádechu v horní oblasti zvedneme hlavu a tím prohneme krční páteř. Plíce máme plné a páteř zcela prohnutou.

Začínáme vydechovat z dolní oblasti a ohýbáme bederní páteř, vydechujeme ze střední oblasti, a ohýbáme hrudní páteř. Na konci výdechu z horní oblasti plic je páteř celá zcela ohnutá.

 

 

 

 

Dáme kolena k sobě a dosedáme na paty, dotkneme se čelem o podložku. Paže leží uvolněně podél těla. V poloze jemně dýcháme a soustředíme se na uvolnění.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Ásany. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.