Šarabhásana a čiri krija

Prý ve starých dobách existovalo zvíře, které mělo osm nohou, bylo silné jako nosorožec, velké jako slon a divoké jako lev a nazývalo se Šarabha. Čiri se zase překládá jako cvrček. Šarabhásana  ve spojení s Čiri krijí a plným jógovým dechem zajištují perfektní, kompletní dýchání.

Vzpor klečmo. Stehna a paže jsou kolmé k zemi. Páteř je rovná. Nohy mírně od sebe.

  • S výdechem zvolna vyhrbíme záda do oblouku. Přitáhneme pravou nohu skrčeným kolenem pod hrudník a současně skláníme hlavu, abychom se čelem dotkli kolena.
  • S nádechem vracíme nohu a přecházíme do lehkého prohnutí zad, a současně zanožujeme pravou nohu a zvedneme ji co nejvíce nahoru od podložky.
  • S výdechem vracíme koleno na podložku. To samé na druhou stranu.

Cvičení uvolňuje svaly kolem páteře, páteř se stává ohebnější, pružnější, působí zejména na bederní oblast. Příznivě působí na celá záda, odstraňuje ztuhlost zad. Prohlubuje dýchání. Podporuje zažívání. Rozvíjí smysl pro rovnováhu.

Příspěvek byl publikován v rubrice 1. Krok za krokem, Ásany. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.